Nekonečné zážitky od Adrop.cz

Pojď s námi prozkoumat, jaké originální zážitky můžeš někomu darovat, od někoho dostat nebo v naší soutěži vyhrát (to by bylo nej, to je jasné 😊 ). Vyzpovídali jsme přímo zakladatele Adrop.cz, pana Rostislava Peníšku.

 

Ale hezky od začátku. Pane Peníško, jak vůbec vznikl nápad založit zážitkovou agenturu?

Bylo to při studiu VŠ, kdy jsem pomáhal taťkovi v jeho stavební firmě. Bylo mi 20 let a chtěl jsem do jeho firmy přinášet různé novoty a inovace, což se úplně nesetkalo s pochopením. Nějakou dobu jsem s tím bojoval, pak ale přišel okamžik, kdy mi došlo, že tudy cesta nevede. Došlo mi, že chci a potřebuji mít něco vlastního a že to bude nejlepší pro všechny. Jen jsem nevěděl, co by to mělo být. Bavilo mě sportovat a měl jsem hotový kurz parašutismu a potápění. Tak mě napadlo, že by můj byznys mohl jít tímto směrem.

 

Co na to otec?

Nebyl zrovna dvakrát nadšený. Říkal mi, že to může být fajn přivýdělek a nevěřil, že bych se tím mohl někdy živit.

 

Dokázal jste mu, že se mýlil?

Naštěstí ano. Byl rok 2005 a internet byl ještě v plenkách, ale vsadil jsem na něj. S kamarádem jsme poměrně rychle dali dohromady první stránky a začali prodávat. První zážitky na stránky jsme hledali přes zlaté stránky a taky přes známé. Hned první Vánoce nebyly vůbec špatné a následující rok jsem měl prvního zaměstnance. Od té doby je o zážitky jako dárky stále větší zájem. Stále více lidí chce svým blízkým darovat něco, na co nezapomenou. Chtějí darovat i sami zažívat přesně ten pocit, který jsem měl já tehdy po seskoku padákem. A to se odráží i v číslech. Od roku 2015 jsme prodali přes 136 000 zážitků.

 

Wow, to je super. Proč si myslíte, že je o zážitky takový zájem?

Spousta lidí už má v dnešní době všechno, a proto je hrozně těžké vybrat nějaký zajímavý hmotný dárek. Proto se čím dál více odkláníme od hmotných věcí k zážitkům, po kterých zůstávají hlubší a trvalejší emoce, které si lidé déle pamatují. Určitě si vybavíte někoho ze svého okolí, jak vypráví jeden příběh stále do kola. Často se jedná o zážitky, kdy třeba musel překonat sám sebe anebo se mu splnil jeho životní sen. Přesně jako Vaše téma fotosoutěže YOlo Awards NO LIMITS 😊. A i vědci už mají průzkumy na to, že lidé, kteří mají ve svém životě více zážitků, jsou šťastnější než lidé, kteří mají všechno materiální, ale nemají tolik zážitků.

 

Jaké dárky patří k nejoblíbenějším?

Nejpopulárnější je určitě větrný tunel (neboli simulátor volného pádu), tandemový seskok, let ve stíhačce, bungee jumping nebo adrenalin za volantem. Ať už jde o jízdu ve sporťácích jako je Ferrari nebo Lambo nebo třeba školu bezpečné jízdy. Zároveň je vidět, že stále více lidí si chce dopřávat odpočinek a užívat si wellness pobyty. Třeba pivní lázně zažívají asi nejúspěšnější období.

 

Jak to bylo na jaře v době karantény? Jsou nějaké zážitky, které si lze i v takovém nemilém období dopřát?

Na jaře se vše obrátilo vzhůru nohama, a to i poptávka po zážitcích. Většina dodavatelů byla nucena své provozy zavřít. Zájem o zážitky však neopadl. Lidé jen začali více nakupovat dárky, které si mohou užít z pohodlí vlastního domova. Jedná se například o set virtuální reality, degustaci vína nebo on-line kurzy vaření se šéfkuchařem.

 

To je skvělé, že máte takto širokou nabídku produktů a jste schopni zákazníkům nabídnout zážitky za jakékoliv situace. My moc děkujeme panu Rostislavovi za inspirativní rozhovor.

Pokud se chceš o Adropu dozvědět více informací, mrkni na www.adrop.cz.

Komentáře